Cases
Elke situatie is anders en elke vordering kent een ander verhaal. Wij willen u meenemen in de wereld van incasso. Niet voor sensatie maar om u te laten zien dat het ook anders kan. Dit zijn waargebeurde verhalen. De namen hebben wij om privacy-redenen niet genoemd.
Sterke zenuwen
Een Nederlands bedrijf heeft een bestelling geplaatst bij een Duits bedrijf. Deze bestelling werd gedeeltelijk geleverd en de rest van de bestelling zou op een later tijdsstip worden geleverd. Ondanks diverse herinneringen heeft het Nederlandse bedrijf noch de geleverde goederen, noch de in Duitsland opgeslagen goederen betaald.
50 contactmomenten later …
Na onze eerste aanmaning hadden wij al snel contact met de persoon die over de betalingen ging. Dit leidde echter nog niet tot betaling. Er waren meerdere aanmaningen en tientallen telefoongesprekken met debiteur voor nodig om deze vordering te incasseren.
Altijd respectvol
Elk contact met deze debiteur verliep vriendelijk, respectvol maar vooral oplossingsgericht. Wij zijn er dan ook van overtuigd, dat juist daarom deze vordering kon worden geïncasseerd.
Eind goed, al goed
Als dankjewel, hebben wij het volgende bericht van de klant ontvangen:
“Wir möchten uns nochmals sehr herzlich für die absolut vorbildliche Bearbeitung des letzten Vorgangs bedanken. Die Abstimmung mit Frau Preiss in Holland lief tadellos, sie hat vielfach starke Nerven bewiesen.”
Elke situatie is anders
Elke debiteur, crediteur en dus ook elke vordering is anders. Ik heb in de loop der jaren duizenden vorderingen behandeld en ik durf te stellen dat ik heel wat ervaring heb opgedaan. Deze ervaring deel ik graag met u en ik hoop dat u met mijn tips uw voordeel kunt doen. Heeft u vragen of eigen tips?
Laat het ons dan weten.
Bedankt voor uw geduld
Ik ontvang regelmatig vorderingen vanuit Duitsland tegen kleinere ondernemingen. Veel van deze kleine ondernemingen hebben de crisis ternauwernood overleefd en hun financiën wankelen nog steeds.
Problemen stapelen zich op
Juist deze bedrijven komen vaak in de problemen doordat hun eigen klanten niet betalen. Hierdoor missen zij de omzet om aan hun eigen verplichtingen te voldoen met als gevolg dat de problemen zich opstapelen.
Zakendoen met een debiteur
De debiteur in deze case ontving mijn eerste aanmaning en nam vrijwel direct contact met mij op. Ik heb met deze debiteur een betalingsregeling afgesproken die keurig werd nagekomen. Nadat de vordering was voldaan, belde de debiteur op en bedankte voor mijn geduld. Vervolgens vroeg hij of hij mij mocht inschakelen voor zijn eigen niet-betalende klanten. Een groter compliment bestaat er niet!
Online-incassosysteem
Maak gebruik van ons gebruiksvriendelijke online incassosysteem. Dien uw vordering online in, en wij gaan voor u aan de slag.
Bent u nog geen klant en wilt u van ons online incassosysteem gebruik maken? Geen probleem, neemt u dan contact met ons op en wij sturen u uw persoonlijke inloggegevens.