Tip 2 - Vertrouwen is goed – bevestigen is beter

U heeft een prettig gesprek met een nieuwe of bestaande klant en u bent blij dat u de goederen of uw dienst mag leveren. U vertrouwt deze nieuwe klant misschien, of u heeft al meerdere keren aan deze bestaande klant geleverd. De nieuwe opdracht behandelt u even tussendoor: u bespreekt een en ander kort aan de telefoon en u gaat direct voor uw klant aan de slag.

Bedenk: vertrouwen is goed, de opdracht schriftelijk bevestigen is beter! Dit voorkomt een heleboel narigheid bij discussies achteraf.

Hier een korte checklist om onnodige wrijving te voorkomen:

  1. Stuur een offerte.
  2. Stuur een opdrachtbevestiging.
  3. Vergeet niet uw algemene voorwaarden mee te sturen.
  4. Bewaar alle correspondentie. 

Een kleine moeite, die veel hoofdpijn kan voorkomen.

Cases

Elke situatie is anders en elke vordering kent een ander verhaal. Ik wil u meenemen in de wereld van incasso. Niet voor sensatie maar om u te laten zien dat het ook anders kan. Lees deze waargebeurde verhalen.