Klik op een tip.

Meer waardevolle tips

Tip 3 - Springt uw factuur eruit?

Alles wat opvalt krijgt aandacht. Bij een factuur is dat niet anders. Kijk dus eens kritisch naar uw eigen factuur, springt die eruit? Graag geef ik u drie tips voor beter betalende klanten.

1. Betaalgegevens gemakkelijk over te nemen 

Maak het uw klant zo gemakkelijk mogelijk, zodat deze de betaalgegevens zonder moeite van uw factuur kan overnemen.

-    Vallen de betaalgegevens meteen op? 
-    Is het lettertype groot genoeg?
-    Is uw rekeningnummer makkelijk over te nemen met handige spaties tussen de cijfers? 

Het gebeurt regelmatig dat facturen ter incasso worden ingediend, terwijl ze allang zijn betaald. Dit komt omdat bij het overschrijven geen factuurnummers werden genoemd. Resultaat: betalingen worden niet of verkeerd geboekt, met alle gevolgen van dien. 

Kleine aanpassingen kunnen dus een groot verschil maken.

2. Vriendelijke tekst 

De tekst bij een offerte is vaak uitnodigend en leuk om te lezen. Een factuur daarentegen is vaak een kil stuk papier.

Stelt u zich eens voor dat u een factuur ontvangt waarop u onderaan leest:  “Bedankt voor deze toffe opdracht. Wij zijn trots op het eindresultaat en blij met u als klant!” 

of

“Bedankt met deze mooie opdracht. Wij verheugen ons al om te horen hoe uw klanten op deze flyer hebben gereageerd.”

Een persoonlijke noot op uw factuur valt op en juist dát wilt u met uw factuur bereiken. Want alles wat opvalt krijgt aandacht! 

3. Sympathiek verwoorde betaaltermijn 

“Gelieve de factuur binnen 30 dagen te betalen.” Dat kan beter! 

Wat dacht u van:

“Bedankt voor uw betaling binnen 30 dagen.”

of

“Onze betaaltermijn is 30 dagen, maar snellere betaling wordt zeer op prijs gesteld!” 

Zo een zin moedigt aan om sneller te betalen. 

Ik hoop dat ik u met deze tip aan het denken heb gezet en wens u snel betalende klanten! 


Maak gebruik van ons online-incassosysteem. Dat is efficiënt en voor ons tijdbesparend.
Deze tijd gebruiken wij dan weer voor het incasseren van uw vordering.