Klik op een tip.

Meer waardevolle tips

Tip 4 - Wanneer stuur ik een herinnering?

Tegen mijn klanten zeg ik altijd:

neem je eigen betaaltermijn serieus. Is uw betaaltermijn 30 dagen, kom dan niet pas na 60 dagen in actie. Als u uw betaaltermijn niet serieus neemt, is de kans groot dat uw klant dat ook niet doet.

Mijn volgend advies is: bel na het verstrijken van uw eerste betaaltermijn uw klant op.

U heeft op die manier een extra contactmoment. Tijdens het gesprek kunt u allereerst navragen of men uw factuur heeft ontvangen. U zult versteld staan hoeveel facturen zogenaamd ‘niet zijn ontvangen’… U kunt meteen betaalproblemen signaleren en eventueel een betalingsregeling afspreken. Handig toch? Als u vervolgens toch een herinnering moet sturen, dan geldt: wees vriendelijk en motiverend.

Betaalt uw klant dan nog steeds niet, dan stuurt u een aanmaning. Wordt ook daarna uw factuur niet betaald, dan adviseer ik u om uw klant wederom op te bellen. Veel debiteuren steken namelijk bij financiële problemen hun hoofd in het zand. Brieven worden op een grote stapel gelegd. Daarom heeft het ook weinig nut om 5 of 6 aanmaningen te sturen. Wat wel nut heeft, is om ervoor te zorgen dat uw vordering boven op de stapel komt te liggen. Via de telefoon een stimulans bieden kan dan een groot verschil maken.

En helpt ook dat niet, dan neemt Incasso Preiss het graag van u over. NIET per definitie om meteen over te gaan tot incasso.

Want vergeet bij dit alles niet, uw slecht betalende klant van vandaag kan uw zeer gewaardeerde klant van morgen zijn!

Daarom kunnen wij als het verlengstuk van uw debiteurenafdeling ook eerst een pre-incassobrief versturen. Dat is een motiverende brief die de zakenrelatie niet verstoort, maar toch aanmoedigt om de factuur snel te betalen.

Maak gebruik van ons online-incassosysteem. Dat is efficiënt en voor ons tijdbesparend.
Deze tijd gebruiken wij dan weer voor het incasseren van uw vordering.